Allting är inte logiskt

Om jag skiter i läxan nu kommer troligen hela min framtid raseras. Skolan är ju viktig, viktigare än nästan allt faktiskt. Bra betyg måste man ha. För om man blir lycklig eller ej beror ju på om man med  höga poäng gått ut högskolan, där man ska utbilda sig till något där man bara sitter på ett kontor dagarna i ända och ruttnar bort i hopp om att göra karriär. Vem vill göra det? Ingen egentligen, men det är i alla fall ett riktigt och "felfritt" jobb med fast lön. Felfritt? Där männen får högre lön för att de sitter framför en dator hela dagen?
Det inga kaffeluktande lärare med feta arslen tänker på, är att alla vill inte göra sånt där och alla vill inte slösa bort sin ungdom på onödig skit som att veta vad Karldentolftes farsa hette och vad han gjorde för världen egentligen och dylikt.
Och tycker man såhär när man är 13 år, som jag tror att rätt många gör ändå, så är man inte självtänkande utan lillgammal  eller allmänt töntig.
Tss... bullshit säger jag bara, allt dedär är ren jävla bullshit!

Nu har jag skrivit av mig lite, förbannad blir jag ibland alltså.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0